fredag den 28. november 2014

Kaffesirup opskrift

Krydret kaffesirup med blandt andet vanilje og kanel - en sirup der giver en skøn sødme til kaffen og er god på morgengrød - få opskrift her. Det er super nemt at lave hjemmelavet sirup og de kan bruges til pandekager, risalamande, morgengrød mv - mine favorit opskrifter er her. Forleden dag fik du opskriften på iste som denne verden oprindelig har tænkt den.


Milde himmel - har du måske udbrudt, hvis du har fundet . Kaffesirup - Kaffe sirup - En opskrift fra Alletiders Kogebog blandt over 38. Lækker is der får friskhed fra appelsinfileter og orangemandler. Heriblandt Burnt Whiskey Sour og Caramel . Og serverer du samtidig isen med en hjemmelavet kaffesirup og ristede. Selve opskriften på isen er baseret på en grundopskrift på . Mandelis med kaffesirup er min nye yndlingsdessert. Smagskombinationen er helt perfekt, og isen er blød og cremet.


Opskrift på hjemmelavet karamelsirup, perfekt til kaffe. Jeg elsker en god caffe latte, og endnu mere elsker jeg caffe latte med karamel sirup. Det har jeg bare ikke fået gjort endnu. Jeg kan ikke finde en rigtig opskrift på det.


Men tænker sukker, stærk kaffe, vaniljekorn koge, koge, koge. På pandekager, æbleskiver, yoghurt frugtsalat osv. Opskriften er en del af en komplet julefrokost - her får du opskriften på panna cotta med espresso-sirup.


Opvarm mælk, indtil der kommer skum på og hæld den forsigtigt over siruppen. Hjemmelavet sirup er nemt at lave, og denne her lækre lakridssirup er ingen. Det ser virkelig lækkert u det er en opskrift jeg må prøve :-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg