torsdag den 18. februar 2016

Mal dit eget mel

Dit eget friskmalede mel er fuldt af smag. Find den melkværn, der passer til dit behov. Hvis melkværnen koster flere tusinde kroner så skal der males rigtig meget mel,.

Beregn først hvor meget korn du skal male. Hvis du skal lave fuldkornsmel er mængde af korn lig med mængden af fuldkornsmel du producerer . Ligesom kaffebønner er bedst friskmalede, har friskmalet mel også særlige egenskaber. Anvend kornkværne til at male dit eget mel med.

Friskkværnet mel tager bagværk til nye højder med en fyldigere aroma og saftigere krumme, . Uhh jeg ville gerne male mit eget mel, men har ikke råd til en kværn. En andel fordel ved at male dit eget mel er, at du altid kan få et rent produkt, som du ved nøjagtig hvad indeholder. Man skal først gøre sig et par ting klart: Man skal ikke male sit eget mel for at spare ti tværtimod.


Friskheden er der intet, der slår, men det er . Mal dit eget mel, det betaler sig det smager så du kan høre englene synge. Jeg har malet ølandshvede, kamut og svedjerug til mine knækbrød der skal. Om at kværne sit eget mel Snak om mad.


Håber du får svar på dit spørgsmål.

Det kan stadig holde sig et halvt år, men jo friskere mel jo bedre smag. Hvis du er blevet inspireret til at male dit eget korn, og se hvad friskhed betyder for . Jeg overvejer at male mit eget mel, fordi det efter sigende skulle være. Til sidst måtte jeg prøve – at male mit eget mel! Vel hjemme med en minisæk hvid hvede og en tilsvarende spelt mel – ja, så er gode råd dyre, . I NaturErhvervstyrelsens bod kan du kværne dit eget korn til mel og blive klog på, hvad der kommer ud af det korn, du ser på marken.


I princippet burde man nok skylle quinoaen og lade den tørre igen - eller man kan riste den, til den dufter nøddeagtigt, køle den helt af og male den til mel. Bland din egen mel som du vil have den og sikre det bedste og friskeste resultat. Køb din kornkværn hos Økovejen. Og hvis du maler en god håndful så kan du sikkert bytte det til et lille . Er der nogen af jer, som selv maler jeres mel.


Brug melet til at bage jeres eget brød eller boller og evt. Ekstra malesæt som gør det muligt at male mel, gryn, krydderier og glutenfri . Der er også mulighed for at købe det gode mel og få en rundvisning på møllen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg