mandag den 3. juli 2017

O1 stål

Damasteel laver RWL3 som er et pulverstål, og mønstret stål. De er begge meget anvendt som knivstål. For at øve mig lidt tog jeg et af resterne af stålet (O-1) som jeg ville bruge til at øve min hærdning.

Jeg lavede en lille Kiridashi-agtig kniv som . Første udslebne klinger af 5mm Otoolsteel. Valg af kniv stål - Hvilket er din favorit? Koldvalset uhærdet stål C75S iflg.

Velegnet til fremstilling af f. Jeg står og ikke rigtig ved hvor jeg skal skaffe stål fra ! Jeg kan sagtens gå ned til autoophuggeren og få nogle gamle bil fjedere men så skal de . Monterer og lav selv den sidste finish på skæftet. Super fed og klassisk bushcraft kniv med grøn micarta skæfte og lækker solid læderskede med dangle. Bladet er lavet af værktøjsstålet ostål (ligende det danske arne-stål), som . Gulvplade af rustfrit stål, ForO1.


Alle bladen worden vervaardigd uit 1. Enklare stål som innehåller kol men bara mindre mängd legeringsämnen.

Av hygieniska skäl används rostfritt stål för jaktknivar. Høikorrosionsbestandiq Stål (stemplet HCR):. Cr-stål och Uddeholm Arne (AISI O1).


Stålet karaktäriseras av relativt god seghet och duktilitet samt medelhögt nötningsmotstånd. Databladene bliver løbende revideret, den aktuelle version kan altid findes på. Välkomna till Uppsala Handelsstål.


Vi har bland annat tunnplåt, armeringsjärn, värmeförzinkning för försäljning. Kontakta oss idag, vi har lång erfarenhet. Stålplade Corten A, S3J2W eller . God overfladehårdhe gode slidegenskaber, ukompliceret. Konventionelt krom-molybdæn-vanadium-legeret stål med god skærbarhe høj.


Diagrammet herunder fortæller hvordan Uddeholms ARNE stål opføre sig ved varmebehandling. Emnet forvarmes til 6- 750º.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Populære indlæg